woensdag 1 augustus 2007

Aanwonend of niet


AALSMEER - Deze week een vreemde situatie aan het einde van de Oosteinderweg in Aalsmeer. Vorig jaar is er hard gewerkt aan het herinrichten van de Bosrandweg / Schinkeldijkje. Niet alleen de gemeente Amstelveen maar ook die van Aalsmeer is als wegbeheerder bij het project betrokken geweest. Toevallig moest ik vorige week een bezoek brengen aan een van de woningen aan de Bosrandweg. Zoals u van mij gewend bent bekeek ik de verkeersborden aandachtig voordat ik een weg insloeg. Aan het begin stond het verkeersbord: “verboden in te rijden voor personenauto’s en motoren”. “Dat wordt een stukje lopen” zei ik nog tegen mijzelf. Onder het verbodsbord hing een onderbord met de tekst: “alleen omwonenden”. Bofte ik even. Als gast mocht ik nu wél verder rijden. Het onderbord gaf aan dat uitsluitend de eigen bewoners niet verder mochten. Niet echt plezierig wanneer je, als aanwonende, met een paar kratjes frisdrank thuiskomt. Dat wordt dus sjouwen. Maar hoe is een en ander geregeld? Een onderbord mag bij verbodsborden alleen maar een uitzondering aangeven. De tekst had dus “uitgezonderd aanwonenden” moeten aangeven. Zullen de newonders dit begrijpen ?

Geen opmerkingen: