woensdag 18 augustus 2010

Proefrit Audi gewonnen



"Kijk", zei mijn vrouw en wees op een artikeltje in De Telegraaf. ,,Dat is iets voor jou, je kunt een proefrit winnen in het nieuwe model van Audi, de A1. Gehoorzaam zocht ik direct de antwoorden bij de gestelde vragen en stuurde ze per e-mail in. Nu doe ik mijn vrouw toch echt tekort. Ik heb wat met auto's en verkeer. Dat weet zij en ga ik dus niet ontkennen. Uiteraard vind ik het zelf ook leuk om zo'n prijs te winnen. Ik had kunnen wachten tot het A1-tje bij de dealer staat maar dat voelt niet zo lekker als een prijs winnen. Tenslotte wil iedereen wel eens wat winnen. Ook ik. Het liefst miljoenen euro's. Maar als VIP een testritje in de A1, compleet met welkomstwoord en koffie met gebak, is toch ook leuk. Vorige week, ik was mijn deelname al lang vergeten, een e-mailtje. Ik behoorde tot één van de 22 gelukkigen die de vragen goed hadden beantwoord. Eerlijk is eerlijk, de vragen waren niet erg moeilijk geweest en Google heeft me ook nog eens geholpen. Gelukkig was ik die dag vrij en meldde mij ruim voor acht uur in de ochtend op een parkeerterrein bij de RAI in Amsterdam. De toiletten gingen pas na drie kwartier open. Gelukkig werd ons wel een kaal kopje koffie aangeboden. Daar werd ik, samen met de overige prijswinnaars, na een uurtje wachten welkom geheten door de ambassadeur van Audi, Christijan Albers. Over het nieuwe model Audi kon hij niet meer vertellen dat hij technisch zeer compleet is en niet onderdoet voor zijn grotere broers. Tenslotte kreeg hij niet meer dan twee minuten de tijd. Wel was er tijd voor een groepsfoto. De Telegraaf wil natuurlijk met de winnaars pronken aanstaande zaterdag. Vervolgens werden mijn vrouw en ik gekoppeld aan een student. Hij nam achterin plaats. Deze student had als taak om mijn rijgedrag in de gaten te houden en dat wij op tijd terug zou zijn. Ik moest een vaste route rijden van wel 20 minuten. Vanaf de RAI langs de Amstel naar Ouderkerk aan de Amstel om via de Arena over de A2 weer terug naar de RAI te rijden. U zult begrijpen dat ik me een echte boffert voelde met zo'n prijs. De auto reed overigens fantastisch en de Audi-mensen waren erg aardig. Tot slot nog de nodige foldertjes, petje en computermuis in een zak in ontvangst genomen en naar huis. Een volgende keer gun ik een ander deze prijs.

Geen opmerkingen: